foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


+36 (34) 358-788
keronkorm@t-online.hu
Elérhetőség:

Kerékteleki Község

Önkormányzata

E-Ügyintézés

Az elektronikus ügyintézésről és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: Eüsztv.) 9. § 1. aa pontja alapján a gazdálkodó szervezetek, 9. § 1. ac pontja alapján az önkormányzatok számára 2018.01.01. naptól kötelező az elektronikus ügyintézés.

Kerékteleki Község Önkormányzata elektronikus ügyintézést biztosítási kötelezettségének a törvényi előírások alapján az ASP-vel fedett ügytípusok esetében az ASP rendszeren keresztül tesz eleget. Az ASP e-szolgáltatási felülete az ELÜGY, melyet az ügyfelek az E-önkormányzat Portál internetes oldalán érhetnek el.

 

Tovább az E-Önkormányzat Portálra

 

Az elektronikus ügyintézésről szóló általános tájékoztató itt érhető el, melyben röviden, képekkel illusztráltan megtalálható a portál minden funkciója.

Az elektronikus űrlap kitöltésével kezdeményezhető eljárások listája itt érhető el.

2019. évtől a gazdálkodó szervezeteknek adózási dokumentumaikat (egyenlegértesítők, határozatok) csak elektronikus úton kézbesítjük, valamint az önkormányzati adóhatósághoz elektronikusan kötelesek benyújtani - többek között - önadózásos adónemben a bejelentkezést, változás-bejelentést, adóbevallást, kivetéses adónemben az adatbejelentést, mindkét adózási nem esetén a jogorvoslati, adómérséklési, fizetési könnyítés iránti, túlfizetés rendezése iránti és adóigazolás kiállítására irányuló kérelmet.

Az Eüsztv. alapján elektronikus ügyintézésre kötelezettektől papír alapon nem áll módunkban ügyindító dokumentumot befogadni!

Az Önkormányzati Hivatali Portál magánszemélyek részére is elérhető!

Kérjük, hogy az elektronikusan érkező dokumentumaikat rendszeresen ellenőrizzék és időben gondoskodjanak a dokumentumok megfelelő átvételéről. (Ez azért is nagyon fontos, mert több érintett adózó esetében is előfordult, hogy az ügyfélkapun/cégkapun keresztül általunk küldött dokumentumokat nem vették át, így az kézbesítetlen maradt.)

Amennyiben a gazdálkodó szervezet az elektronikus ügyintézés igénybevételéhez szükséges ügyfélkapu/cégkapu regisztrációval még nem rendelkezik, kérem minél előbb gondoskodjon annak rendezéséről.  Az Eüsztv. 14. § (8) bekezdés alapján, ha az önkormányzati adóhatóság észleli, hogy az Eüsztv. szerinti gazdálkodó szervezet cégkapuval nem rendelkezik, akkor ezt a tényt köteles a cégbírósgnak bejelenteni.


Copyright © 2019 Kerékteleki Önkormányzat Rights Reserved.