foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


+36 (34) 358-788
keronkorm@t-online.hu
Elérhetőség:

Kerékteleki Község

Önkormányzata

E-Ügyintézés

Az elektronikus ügyintézésről és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: Eüsztv.) 9. § 1. aa pontja alapján a gazdálkodó szervezetek, 9. § 1. ac pontja alapján az önkormányzatok számára 2018.01.01. naptól kötelező az elektronikus ügyintézés.

Kerékteleki Község Önkormányzata elektronikus ügyintézést biztosítási kötelezettségének a törvényi előírások alapján az ASP-vel fedett ügytípusok esetében az ASP rendszeren keresztül tesz eleget. Az ASP e-szolgáltatási felülete az ELÜGY, melyet az ügyfelek az E-önkormányzat Portál internetes oldalán érhetnek el.

 

Tovább az E-Önkormányzat Portálra

 

Az elektronikus ügyintézésről szóló általános tájékoztató itt érhető el, melyben röviden, képekkel illusztráltan megtalálható a portál minden funkciója.

Az elektronikus űrlap kitöltésével kezdeményezhető eljárások listája itt érhető el.

2019. évtől a gazdálkodó szervezeteknek adózási dokumentumaikat (egyenlegértesítők, határozatok) csak elektronikus úton kézbesítjük, valamint az önkormányzati adóhatósághoz elektronikusan kötelesek benyújtani - többek között - önadózásos adónemben a bejelentkezést, változás-bejelentést, adóbevallást, kivetéses adónemben az adatbejelentést, mindkét adózási nem esetén a jogorvoslati, adómérséklési, fizetési könnyítés iránti, túlfizetés rendezése iránti és adóigazolás kiállítására irányuló kérelmet.

Az Eüsztv. alapján elektronikus ügyintézésre kötelezettektől papír alapon nem áll módunkban ügyindító dokumentumot befogadni!

Az Önkormányzati Hivatali Portál magánszemélyek részére is elérhető!

Kérjük, hogy az elektronikusan érkező dokumentumaikat rendszeresen ellenőrizzék és időben gondoskodjanak a dokumentumok megfelelő átvételéről. (Ez azért is nagyon fontos, mert több érintett adózó esetében is előfordult, hogy az ügyfélkapun/cégkapun keresztül általunk küldött dokumentumokat nem vették át, így az kézbesítetlen maradt.)

Amennyiben a gazdálkodó szervezet az elektronikus ügyintézés igénybevételéhez szükséges ügyfélkapu/cégkapu regisztrációval még nem rendelkezik, kérem minél előbb gondoskodjon annak rendezéséről.  Az Eüsztv. 14. § (8) bekezdés alapján, ha az önkormányzati adóhatóság észleli, hogy az Eüsztv. szerinti gazdálkodó szervezet cégkapuval nem rendelkezik, akkor ezt a tényt köteles a cégbírósgnak bejelenteni.

 

EFER_Tájékoztató

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, Adózóinkat, hogy az adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségek online lekérdezése és befizetése az EFER-en keresztül elérhető.

Az E-Önkormányzat portálra kattintva az ügyfél (saját nevében vagy más nevében) a kiválasztott önkormányzathoz tartozó adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségét (pl. gépjárműadó, kommunális adó stb.) elektronikus úton is teljesítheti, az interneten keresztüli bankkártyás fizetés segítségével.

Az Elektronikus Fizetési Szolgáltatás igénybevételéhez KAÜ bejelentkezés (pl. ügyfélkapus azonosító) szükséges, és egy tranzakcióval akár több adószámlán fennálló tartozás is befizethető:

Az EFER rendszer használatának menete:

1. A https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap oldalra kattintva az Ügyintézés bejelentkezéssel gomb kiválasztása

2. Ügyfélkapus belépés

3. Önkormányzat kiválasztása

4. Adók, díjak, illetékek befizetése menüpont kiválasztása

5. Befizetések lekérdezése kiválasztása

6. Esedékes befizetések kiválasztása

7. Az esedékes befizetések sor végén lévő négyzetre kattintás után aktívvá válik a befizetni kívánt adó, amely "+" jelére kattintva a befizetni kívánt adó összegét beírja a rendszer

8. Fizetés összesítés gombra kattint

9. A Tovább a fizetéshez gombra kattintva megjelenik az OTP bankkártyás fizetési felülete, amelynek kitöltésével a rendszer visszanavigál az EFER oldalra, ahol a fizetés státusza nyomon követhető.

A sikeres bankkártyával történő fizetés az ERER rendszerében azonnal ellenőrizhető, de az ügyfél adószámláján csak annak könyvelése után lesz látható.

Tájékoztatjuk továbbá Önöket, hogy a sikeres fizetéseket követően a bankok által küldött visszaigazoló SMS tartalmára nincs ráhatásunk. Az SMS-ben esetlegesen előforduló Budapest városnév a Magyar Államkincstár székhelyére utal, nem a kedvezményezett önkormányzatra.

 Az ASP Elektronikus Fizetési Szolgáltatás használatát bemutató, használatát segítő képekkel illusztrált tájékoztató ITT érhető el.


Copyright © 2021 Kerékteleki Önkormányzat Rights Reserved.